Originally posted by ap6380: Also, to say "I met my family in Italy for the first time," would I say "Ho incontrato mia famiglia in Italia per la prima volta."
Isn't it better to say ... Ho conosciuto la mia famiglia (or il mio familiare/ i miei familiari) in Italia per la prima volta. If you met them for a get together, then incontrare is appropriate. As to my uncertainty above, I ask native speakers if "il familiare" is better???? Does it depend on the degree of relationship? To me my first and second cousins are famiglia!
Posts: 656 | Location: Palmyra, NJ, USA | Registered: 29 July 2003
Actually you can say "familiare", but PARENTI is better. Ho conosciuto la mia famiglia in Italia per la prima volta" OR " Ho incontrato -conosciuto- i miei parenti Italiani per la prima volta in Italia"
Whe you talk about your family fith other people yu use more often Parenti than Familiari.
A napoli ho tutti i miei parenti da parte di mamma. In umbria ho la famiglia di mio padre.
Mi sono innamorato del viaggio (lit. "with travel") Mi sono innamorato dei viaggi (lit. "with travels") Mi sono innamorato dell'idea di viaggiare (lit. "with the concept of travelling")